Autorijden is ongezond

Maar hoe is autorijden ongezond? Op twee manieren: door het ultrafijnstof dat je binnen krijgt van de auto’s om je heen en doordat je minder lichaamsbeweging krijgt.

Zo blijkt het reizen met het ov veel lichaamsbeweging te geven. Je loopt meer (naar en op haltes/stations), je staat meer en af en toe ren je even. Lees het in de woorden van het RIVM na.

De Gezondheidsraad wijst ons op het ultrafijnstof dat bijna alle auto’s binnen komt, alleen de modernste met een HEPA-filter niet (iets van 5% van het wagenpark).